Up to 22% off on eCall-Points: The eCall Christmas Sale 2018 has started

Temperatures are dropping and so are our prices. We would like to invite you to benefit from our promotional offer.

Customer information by text

The benefits of eCall

Whether you’re a bank, a medical practice or a sole trader: Our text service is used in many sectors. eCall offers a simple, flexible solution for a variety of requirements.

Discover the many benefits of eCall for yourself:

Das Symbol zeigt ein Geschenk, ein Smartphone mit Email-Zeichen auf dem Bildschirm und einen Kreis durch den ein Häkchen geht. Swiss quality since 1992

As an innovative traditional, company, we let our experience and satisfied customers do the talking for us.

Das Symbol zeigt ein Geschenk, ein Smartphone mit Email-Zeichen auf dem Bildschirm und einen Kreis durch den ein Häkchen geht. Quick and reliable

We despatch using high-quality routes, so your texts arrive quickly and reliably.

Das Symbol zeigt ein Geschenk, ein Smartphone mit Email-Zeichen auf dem Bildschirm und einen Kreis durch den ein Häkchen geht. Simple integration

Either via our easy to use web page, or high-performance interfaces.

Das Symbol zeigt ein Geschenk, ein Smartphone mit Email-Zeichen auf dem Bildschirm und einen Kreis durch den ein Häkchen geht. Excellent customer support

Just like our product solutions, our personal customer support is aligned precisely with your needs.

A single source: Appointment reminders via text, collection notifications, reservation confirmations

eCall gives you a direct line to your customers. Do you have any special requests? > Please get in touch

Das Symbol zeigt im Hintergrund ein Kalenderblatt; im Vordergrund werden ein Brief und ein Email-Symbol abgebildet. Appointment reminders by text

Reduce failed appointments by 30 to 50% by sending your patients or customers automatic appointment reminders by text. This leads to less unwanted idle time and lost turnover for you. We link your software directly to our text gateway using appropriate text interfaces. Alternatively, you can also send and manage reminders via our web portal. eCall can also read out a spoken message to people with impaired vision as a phone call.

> Find out more about text reminders

Das Symbol zeigt ein Geschenk, ein Smartphone mit Email-Zeichen auf dem Bildschirm und einen Kreis durch den ein Häkchen geht. Text message alerts about delivery status & collection notifications

Send alerts about delivery status by text and also collection notifications. Enhance your customer loyalty. In addition, you can optimise your sales processes and warehouse management processes.

> Find out more about delivery status text alerts

Das Symbol zeigt eine Person, einen Geburtstagskuchen mit Kerzen und ein Handy mit Email-Symbol auf dem Bildschirm Text message marketing

eCall offers a wide variety of messaging possibilities. Attract even more attention with text message campaigns, competitions or even text message info services. eCall can also be used for high-volume communication in the “Mobile Marketing” area.

> Find out more about text message marketing

Das Symbol zeig einen Teller mit Messer und Gabel daneben; auf dem Teller ist ein grosses Häkchen. Reservation confirmations and booking confirmations by text message

Send a message with a reservation confirmation to your guests’ mobile phone via the eCall portal. Set up personalised templates and save your customers’ details as a contact.

> Find out more about text message confirmations

Das Symbol zeigt im Hintergrund ein Faxgerät und ein Smartphone, im Vordergrund zwei sich schüttelnde Hände. Search subscriptions by text message

Using a text message search subscription, you can give your customers and visitors information about your latest offers at lightning speed, regarding property, cars and other vehicles, auctions, job adverts, or also about the availability of products and online platforms and shops. You can send texts with up to 1,500 characters via our interfaces.

> Find out more about text message search subscriptions

Das Symbol zeig ein Smartphone mit Text-Blase und das Symbol einer Hand deren Daumen nach oben zeigt. Text message surveys

Send a text message as well as an email to your customers using eCall. This will increase your awareness levels. Add a quick link to the page with your customer survey to increase the survey participation level. Quick links can be set up free, for example on Google.

> Find out more about text message surveys

Comprehensive API

Using our flexible, powerful interfaces, you can easily connect your services, websites or apps to eCall. Whether you’re using email interfaces, SMPP, TCP/P HTTP/HTTPS WebService or UCP.

> View all interfaces

Text messages.The most popular, most widely-used means of communication in the world

98%

of text messages are opened and read

3min

Length of time before a text message is read

45%

Interaction rate with text messages

Do you have any questions? We are here for you.

(Fields marked * are required)

Firmenlogo eCall

DOLPHIN Systems AG
Samstagernstrasse 45
8832 Wollerau
Switzerland

T +41 44 787 30 70
F +41 44 787 30 71
info@dolphin.ch